• Aktivity a súťaže

• Olympiáda zo slovenského jazyka a literatúry 2023 - XVI. ročník - okresné kolo

•            Každoročne sa koná Olympiáda zo slovenského jazyka a literatúry. Vyhlasovateľom súťaže je Ministerstvo školstva vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a odborným a obsahovým garantom je Slovenská komisia OSJL v spolupráci so Slovenskou asociáciou učiteľov slovenčiny.

• Erasmus+Cartagena Španielsko

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Erasmus+Cartagena Španielsko.

V dňoch 12.11.-17.11.2023 žiaci piateho ročníka našej školy Albert Nikolas Piater, Adrián Lupták, Katka Marková, Terezka Hricová, Hanka Mojžišová spolu s p. vychovávateľkou Groves a pani učiteľkou Mihálovou navštívili v rámci projektu Erasmus+ Španielske mesto Cartagena.
              Po príchode  do cieľového mesta sme sa všetci zvítali so žiakmi, ich rodičmi a dvoma pani učiteľkami partnerskej školy. Keďže bol už večer, išli sme sa ubytovať a pripraviť sa na prvý deň aktivít, ktoré nás čakali.
              Ďalší deň ráno sa projektové stretnutie začalo v škole, kde sme sa zoznámili s chodom školy, žiakmi, učiteľmi, vedením školy. Žiaci nás privítali na školskom dvore piesňou a tancom, do ktorého boli zapojení aj učitelia. Potom sme sa presunuli do triedy, kde sme sa zúčastnili výučby anglického jazyka. Prešli sme aj jednoduchý kurz španielskeho jazyka. Po malej prestávke bola lekcia zdravej výživy v anglickom jazyku. Žiaci v skupinách vytvárali vystrihovaním a lepením obrázkov rôznych potravín projekty, ktoré napokon prezentovali pred ostatnými žiakmi. Neskôr sme sa  presunuli na školský dvor, kde prebiehali aktivity v pohybe. Deti si mali možnosť zasúťažiť, vyrobiť loptičky z balónikov a ryže, vyskúšať si chôdzu na chodúľoch, povrazolezectvo, hod na cieľ v podobe plastových pohárikov, žonglovanie... Po veselom športovom popoludní sa deti so svojimi novými priateľmi presunuli do rodín, v ktorých boli ubytovaní.
              Na druhý deň sme sa opäť stretli všetci v škole. Odtiaľ sme sa autobusom presunuli do prírodného parku Calblanque. Prezreli sme si náučný film o flóre a faune tohto miesta. Prechádzkou po parku sme mali možnosť medzi iným vidieť vzácne stromy, ktoré sa v Európe nachádzajú len na tomto mieste a v Afrike. Cestou po parku sme sa dostali až k piesočnatej pláži, kde sme zbierali vyplavený odpad. Deti sa osviežili v mori, nazbierali si mušličky a drobné kamienky. Presunuli sme sa k lagúne Mar Menor v regióne Murciar La Manga-del Mar Menor. Na spiatočnej ceste sme sa zastavili pri majáku v myse Cabo de Palos.
              V tretí deň sme sa zo školy presunuli do centra mesta a navštívili sme Radnicu v Cartagene. Zástupcovia mesta nás previedli celou budovou. Otázky detí ( samozrejme v angličtine ) nemali konca, boli veľmi zvedavé. Oboznámili sme sa s históriou mesta. Neskôr sme navštívili nádvorie Ekonomickej univerzity v Cartagene- zaujímavá budova tvorená historickou a súčasnou architektúrou. Naše kroky smerovali do múzea prvej ponorky vyrobenej v roku 1889. Ďalšou zastávkou bola návšteva múzea Museo National de Arena Subacuatica, National museum of underwater archeology. V závere dňa sme boli v Boss Jump- trampolínovom parku.
              Vo štvrtok sme boli v prístave, kde sme mali možnosť vidieť rybárske, vojenské, výletné lode. Tu sme nastúpili na katamarán, ktorý nás doviezol k pevnosti, do ktorej sme vstúpili aj s pani sprievodkyňou, ktorá mala pre nás pripravenú zaujímavú prednášku o tom, prečo bola vybudovaná takáto obrovská pevnosť, aká bola stratégia obrany mesta. Aj tu deti uplatnili svoje znalosti z anglického jazyka. Po návrate späť do prístavu sme absolvovali spoločný obed v prístavnej reštaurácii, kde si deti samostatne objednávali jedlo. Naša ďalšia zastávka bola návšteva prekrásneho Roman Theater Museum. Nasledovala prehliadka mesta s kupovaním darčekov. Deň patril aj bowlingu, ktorý sa hráva výlučne len v tomto meste. Deti si medzi sebou zasúťažili. Vrátili sme sa do školy. Ďalšou aktivitou bolo triedenie odpadu na školskom dvore. Zozbierané predmety na pláži v predchádzajúcom dni deti triedili.  Potom v triede hodnotili svoje poznatky, zážitky a vypracovávali kvízy. Podvečer sa deti vrátili do rodín, kde pokračoval ich individuálny program so svojimi španielskymi kamarátmi a ich rodičmi.
                V posledný deň pani riaditeľka vyhodnotila celý pracovný týždeň a porozdávala certifikáty všetkým deťom a pedagógom, ktorí sa do projektu zapojili. Po spoločnom obede v školskej jedálni sme sa rozlúčilli a vybrali sa na cestu autobusom do mesta Alicante, odkiaľ sme odleteli späť domov. Po skoro osemhodinovom cestovaní, plní nádherných zážitkov, nových vedomostí, zdraví a šťastní sme sa vrátili pred našu základnú školu, kde nás už netrpezlivo očakávali rodičia detí.
              Za výber a vypracovanie projektu ďakujeme našej pani riaditeľke Mgr. Alžbete Krúpovej

• S ekológiou sme si sadli

• Do fotogalérie bol pridaný nový album S ekológiou sme si sadli.

Naša škola zaraďuje environmentálnu problematiku do vyučovacích hodín, triednických hodín, či projektových aktivít už niekoľko rokov. Preto sme sa v tomto školskom roku zapojili do výzvy - projektu "S ekológiou sme si sadli", ktorý vyhlásila 365.bank.

Podľa https://365.bank/sekologiousmesisadli  má 365. bank ekológiu v DNA a rovnako to môžeme povedať aj o našej škole a našich žiakoch, ktorí sa postupne učia ako znižovať svoju ekologickú stopu a tým svoju záťaž na životné prostredie aj prostredníctvom eliminácie produkcie odpadu, či separáciou odpadu do farebne odlíšených košov umiestnených v triedach a na chodbách našej školy.
              Cieľom projektu S ekológiou sme si sadli bolo naučiť žiakov viac o ekológii a tak ich nadchnúť pre ochranu životného prostredia. Prioritne je táto výzva zameraná na separáciu a recykláciu plastov. Náš Eko tím sa zameral na čistenie odpadov v okolí rieky Hron a cyklochodníka.
              Veríme, že aj touto jednoduchou aktivitou povzbudíme ostatných ľudí, že prispieť k ochrane životného prostredia a planéty, na ktorej žijeme už niekoľko miliónov rokov, nie je až také náročné a že aj týmto môžeme postupne eliminovať a napraviť to, čo sme svojím spôsobom života a svojou činnosťou narušili, a to je biologická rovnováha v krajine a prirodzená samočistiaca schopnosť fungujúca v prírode, avšak len po určitú hranicu únosnosti.
              Budeme radi, ak práve naša škola bude jednou zo škôl projektu 365.bank, ktorá si sadla s ekológiou a vyučovanie našich  hodín vonku bude pokračovať v príjemnom a čistom prostredí vybavenom ekolavičkami vyrobenými zo separovaných plastov, ktoré nám budú naše ekologické aktivity nielen pripomínať, ale nás budú aj inšpirovať do ďalšej práce v ekoprojektoch na ochranu nášho životného prostredia.

• Poľovnícky krúžok

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Poľovnícky krúžok.

Pod vedením pána Víglaského pracuje v tomto školskom roku na našej škole nový krúžok - Poľovnícky.

Minulý týždeň mali žiaci aktivity vonku a tiež umiestnili "ježí" domček v školskej záhrade.

• Sviatok všetkých svätých v Mexiku

• Učiteľky zo španielskej sekcie Gymnázia Mikuláša Kováča v Banskej Bystrici navštívili našu základnú školu, aby siedmakom a ôsmakom priblížili španielsky jazyk a zvyky súvisiace so sviatkom všetkých svätých v Mexiku (El Día de muertos). Tento sviatok sa v Mexiku oslavuje 1.- 2.novembra, teda v čase nášho Sviatku všetkých svätých a Pamiatky zosnulých.
            • Turistický krúžok

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Turistický krúžok.

Jesenné prázdniny a krásna farebná príroda  nás vylákali opäť na túru. Naše kroky sme nasmerovali do okolia Brezna.
              Z vlakovej stanice v Brezne sme vyrazili do ústia Laznej doliny, kde je veľká danielia obora s množstvom danielov a muflónov.
              Pokračovali sme strmším výstupom na vyhliadkovú vežu v lokalite Horné lazy, z ktorej boli nádherné výhľady najmä na Nízke Tatry.
              Náš ďalší cieľ bola Dedečkova chata nad zjazdovkou v Mýte pod Ďumbierom a vysielač Skalka.
              Odtiaľ sme sa krásnou farebnou dolinou a lúkami vrátili späť do Brezna.

• Erasmus+ Taliansko KA210 Malé partnerstvá

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Erasmus+ Taliansko KA210 Malé partnerstvá

Nová Erasmus+ skúsenosť  - malé kooperačné partnerstvo KA210

V dňoch 15.10-20.10.2023 Mgr. Alžbeta Krúpová,  Mgr. Zuzana Šupová a Mgr. Oľga Vonkomerová navštívili v rámci projektu Erasmus + Taliansko. Ide o nový partnerský projekt – malé kooperačné partnerstvá škôl v kľúčovej akcii KA210 s názvom Promoting sustainable development by being wiser consumers (Presadzovanie udržateľného rozvoja rozumným konzumným spôsobom života). Koordinátorská škola je z Talianska a partnerské školy sú naša slovenská škola a škola v Turecku.

V nedeľu po prílete do Ríma sa oboznámili s najznámejšími pamiatkami v Ríme. Prezreli si Vatikánske námestie, práve v čase keď Pápež František dával nedeľné požehnanie,  Pápežskú baziliku Svätého Petra s podzemím a Vatikánsku poštu. Potom prešli pozdĺž rieky Tiber okolo Castel del Angelo, na námestie Piazza del popolo, odtiaľ ku Španielskym schodom a Fontáne Di Trevi. Metrom sa presunuli ku slávnemu Koloseu. Bol to skvelo využitý čas na spoznanie srdca Talianska pred cestou vlakom na miesto projektového stretnutia. Na vlakovej stanici Roma Termini sa stretli s tureckým tímom, zoznámili sa a spoločne sa presunuli vlakom do Foggie, kde ich už čakali kolegovia z talianskej školy zo San Severa. Po ubytovaní sa spolu s tímom Talianska a Turecka stretli na večeri, vzájomne sa oboznámili s projektom a programom na nasledujúci týždeň.

V pondelok ráno sa projektové stretnutie začalo v škole. Pri vstupe do budovy ich privítali žiaci tunajšej školy a spolu s kolegami ich previedli do knižnice. Pani riaditeľka Maria Soccorsa Conangelo a koordinátorka Giovanna Tartaglia privítala hostí, prestavila ich a nasledovalo oboznámenie sa so školskou záhradou a miestami na učenie vonku, ale aj so špecializovanými miestnosťami ako napr. učebňa na prácu s dronmi, počítačové učebne, chemické učebne. Navštívili v krátkosti nikoľko vyučovacích hodín. Triedy boli vybavené skromne, bez násteniek, ale odborné učebne boli vybavené dataprojektormi a počítačmi, rovnako aj chemické laboratórium bolo vybavené veľmi dobre. Na chodbách mali fotky známych obetí talianskej mafie a iných osobností, ale aj poster z projektu pomoci v Afrike a iných Erasmus+ projektov.

Počas oddychovej prestávky učitelia ochutnali spolu s kávou tradičné talianske koláčiky pripravené talianskymi kolegami.

Po prestávke sa tureckí a slovenskí kolegovia zúčastnili náčuvu na hodine angličtiny talianskej p. učiteľky Claudie Zilletti. Tá odučila tému spotreby vody v živote ľudí. Žiaci pracovali s pracovnými listami, jednotlivo aj v skupinách, diskutovali, pozreli si video k téme a tiež pracovali s piesňou. Vyučovacia hodina tu trvá 60 minút, bez prestávok majú 5 vyučovacích hodín. O 10:00 majú jednu desaťminútovú prestávku. Vyučovanie začína o 8:00 a končí 13:10. Po náčuvoch nasledovala výmena skúseností, spätná väzba na vyučovacie hodiny, predstavenie škôl, školských systémov a školských kurikul. V poobedných hodinách boli zúčastnení na návšteve archeologického múzea (v budove bývalého mníšskeho kláštora) a prednáške o známom karikaturistovi a kresličovi komixov s menom Andreas Pazienza, ktorý svojou prácou ovplyvnil mnoho ďalších umelcov. Večer nemohla chýbať priehliadka ulíc San Severa so spoločnou večerou.

V utorok počas návštevy vyučovania sa talianski a slovenskí kolegovia zúčastnili náčuvu ďalšej talianskej kolegyne Giovanny na hodine angličtiny zameranej na udržateľný rozvoj. Boli to dve vyučovacie hodiny, kde žiaci pracovali s mobilmi, vďaka mobilným aplikáciám spolupracovali na prieskume o spotrebe vody, vpisovali odpovede na otázky z videa, používali mobil na brainstorming cez aplikáciu Mentimeter. Na konci vyučovacej hodiny tvorili v skupinách postery ako si predstavujú svoje mesto v budúcnosti – ak sa ľudia nebudú správa zodpovedne. Na to nadväzovala krátka posluchová aktivita, ktorú viedla pani učiteľka Krúpová. Žiaci kreslili obrázok podľa pokynov v angličtine, optimistický a pesimistický obraz budúcnosti – Kde chceme žiť.

Po krátkej prestávke sa hostia presunuli na návštevu radnice v San Severe, kde ich privítal primátor mesta – Sindaco – pán Francesco Miglio. Viedli spolu konverzáciu pri ktorej predstavili program Erasmus, jeho ciele a význam pre školskú a miestnu komunitu. Po návšteve radnice sa zúčastnení oboznámili s pamiatkami mesta. San Severo má veľa kostolov a bývalých kláštorov, preto sa nazýva aj mestom veží. Pozreli sme si barokový kostol, navštívili budovu divadla Teatro Giuseppe Verdi, nemocnicu a kostol Panny Márie patrónky chudobných (Čierna Madona s dieťaťom)  a vrátili sa späť do školy na spoločný obed pripravený kolegami. V poobedných hodinách nasledoval program v teréne. Kolegovia z Talianska prepravili účastíkov z Turecka a Slovenska do kameňolomu na mramor, k veterným turbínam, aj na prehliadku vinice s prednáškou o spracovaní vína s názvom Vento sole pietra terra vino. Išlo o spoločnosť, ktorá dlhé roky tažila mramor a vyvážala ho do celého sveta (napr. v Silicon Valley v USA). Spoločnosť dbá na archeologické výskumy (nálezy z doby dinosaurov) a tiež na obnoviteľné zdroje energie. Vybudovali si veterné turbíny, ktoré zásobujú elektrinou kameňolom, aj vinicu. Správca vinice nás previedol krásnym prostredím s vôňou rukoly a oregana. V továrni na spracovanie hrozna sme stretli Slovenku zo Zvolena, ktorá tam pracuje už viac ako 10 rokov. Vysvetlila nám proces spracovania hrozna a aj využitie veterných turbín pri chode továrne.

V stredu sa prítomní oboznámili so známou kultúrnou pamiatkou Talianska, zapísanou do zoznamu kultúrneho dedičstva UNESCO – Pompeje. Sprievodkyňa im vysvetlila najdôležitejšie fakty o starobylom meste a jeho zániku a znovuobjavení. Pani  učiteľka Vonkomerová slovenskou trávnicou otestovala akustiku v tunajšom amfiteátri za čo získala obrovský potlesk všetkých turistov. V diaľke sa týčila sopka Vezuv. Svojim tvarom pripomínala klubúk z Malého princa - hada, ktorý zjedol slona. Navštívili aj mesto Hamšíka, Lobotku či Maradonu – Neapol, jeho najznámejšiu ulicu  – Via Toledo a Spaccanapoli a pamiatky – Teatro di San Carlo, Palazzo Reale di Napoli, Piazza del Plebiscito, Basilica Reale Pontificia San Francesco  da Paola. Aj ulicu, kde boli betlehemy od výmyslu sveta s typickými postavičkami zo sveta showbiznisu a histórie. Bol to nezabudnuteľný zážitok pre všetkých.

Štvrtok bol veľký deň pre slovenský aj turecký tím. V doobedných hodinách mala hlavné slovo pani učiteľka Vonkomerová. Pod jej vedením a s pomocou členov slovenského tímu sa žiaci oboznámili so spôsobom recyklácie odpadu  - výrobu nového výrobku. Dozveeli sa o živote a práci slovenských drotárov (drotárstvo je na zozname kultúrneho dedičstva Unesco). Zo starého drôtu vyrábali žiaci pomocou tradičnej techniky nový výrobok – prívesok/medailón. Žiaci sa oboznámili s ľudovou kultúrou na Slovensku, s remeslami na Slovensku v angličtine. Všetci pilne pracovali, postupovali podľa pokynov pani učiteľky a ich prívesky boli ozaj vydarené. Žiaci ocenili manuálnu činnosť na vyučovaní, kreativitu a rozvoj zručností. Po tvorivej hodine mal otvorenú hodinu turecký tím  - hodinu odučil pán učiteľ Serhat. Pracovali na téme energií a spoločne vypracovali plán na zlepšenie stavu životného prostredia. Po spoločnom obede návštevníci navštívili starodávnu vínnu pivnicu De Arapré a vedúci tímov zhodnotili priebeh celého týždňa. Pripravili podklady na vytvorenie projektu eTwinning, ktorý bude slúžiť na zdieľanie pracovných listov, fotografií a materiálov zo stretnutí a na spoločné výstupy.

Piatok bol posledným dňom tohto programu. V škole sa tímy zúčastnili  poslednej vyučovacej hodiny v angličtine – žiaci pracovali v skupinách, tvorili slogany a riešili otázku reálnej a virtuálnej spotreby vody. Následne slávnostne pani riaditeľka odovzdala zúčastneným certifikáty a spomienkové predmety. Presunuli sa na letisko do Neapola a následne domov plní nadšenia a nových skúseností a poznatkov. Ďalšie projektové stretnutie nás čaká v apríli v Turecku. Ďakujeme za túto novú skúsenosť.

Text pripravili: Mgr. Šupová a Mgr. Krúpová

• Jesenná párty

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Jesenná párty.

Ďakujeme školskému žiackemu parlamentu a koordinátorkám za zorganizovanie jesennej párty pre žiakov druhého stupňa.

• Angažovaná škola 2023

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Angažovaná škola

Sliačske holúbky s projektom realizovaným v rámci programu Roots and Shoots Slovakia získali ocenenie Angažovaná škola 2023 a ich projekt Vyhliadka lásky postúpil do medzinárodného kola.
              Toto ocenenie získali počas konferencie Dobrovoľníctvo ako nástroj zmeny, ktorá sa konala 17.10.2023 v Poprade. Do finálového kola postúpilo 19 projektov z 35 prihlásených z celého Slovenska.
              Ráno sme sa stretli pred školou už o 6:20 a po dvojhodinovej ceste sme pricestovali na miesto stretnutia. Najskôr sme sa zaregistrovali, dostali menovky a program s opisom všetkých finálových projektov. O 9:30 začala konferencia, na ktorej nás všetkých privítali a počas panelovej  diskusie sme sa od hostí dozvedeli , čo všetko dobrovoľníctvo prináša a aké je dôležité. Nasledovalo krátke občerstvenie. Do obeda sme stihli prezentovať náš projekt pred ostatnými žiakmi, ich učiteľmi a ostatnými prítomnými. Cez fotografie sme im vyrozprávali náš príbeh s obnovou vyhliadky, čo všetko sme sa pri tom naučili, čo sa nám podarilo viac a čo možno menej. Veľmi sa všetkým naša Vyhliadka lásky páčila, veľa sa pýtali a radi by si ju prišli  pozrieť. Chutný obed sme zjedli veľmi rýchlo, pretože sme sa chceli zapojiť do hry Actionbound. Táto hra spočívala v nasnímaní pripravených QR kódov, ktoré boli  nalepené na rôznych miestach , pričom sme museli plniť rôzne úlohy – napr. zistiť, na ktorej ulici je hotel, v ktorom prebieha konferencia, odfotiť sa ako tím, nájsť niekoho v modrom oblečení . Veľmi nás to bavilo a umiestnili sme sa medzi 5 najlepšími tímami . Po obede mali učitelia rôzne workshopy a prednášky. Žiaci a študenti zatiaľ vyšli do ulíc Popradu, kde nám miestni skauti pripravili rôzne aktivity – mali sme si s niekým niečo vymeniť, darovať niekomu kvety (my sme urobili kytičku z napadaných listov) a plniť rôzne úlohy podľa nájdených indícií.  Spoznávaním mesta Poprad sme strávili 1,5 hodiny. Po návrate nás čakalo opäť občerstvenie. Posledná hodina konferencie bola dlho  očakávaná. Vyhlasovanie výsledkov bolo plné nervozity. Náš projekt Vyhliadka lásky získal ocenenie Angažovaná škola 2023, diplom a krásny hlinený domček. Zároveň nás veľmi prekvapilo a potešilo, že sme postúpili do medzinárodného kola, ktoré sa uskutoční 6. 12. 2023.
              Ďakujeme všetkým dobrovoľníkom, ktorí spoločne dali druhú šancu vyhliadke v Kúpeľoch Sliač. Veríme, že bude ešte dlho slúžiť svojim návštevníkom.
              So svojimi zážitkami sa podelili Barborka Kochlicová, Miška Mazúchová a Maťo Lacko, ktorí tím Sliačske holúbky na konferencii reprezentovali.

• ERASMUS DAYS

• Do fotogalérie bol pridaný nový album ERASMUS DAYS.

V dňoch 10. a 11. októbra 2023 sme oslavovali.
               Pred budovou školy učitelia a žiaci, ktorí sa v minulých rokoch zúčastnili programu Erasmus+, predstavili svoje zážitky, spomienky, inšpirácie. A nielen oni sa podelili o skúsenosti. Aj hosťujúci rodičia a bývalí žiaci školy prišli a porozprávali o tých svojich. Pre návštevníkov sme pripravili minisúťaž, ochutnávku maškŕt z rôznych kútov Európy. Žiaci si priniesli z domu rôzne suveníry, ktoré im pripomínajú krajinu , ktorú vďaka Erasmus+ navštívili. Takmer 100 žiakov našej školy mohlo navštíviť 15 európskych krajín , spoznať ich kultúru, históriu, tradície, dobré jedlo, zaujímavé miesta a vzdelávací systém na školách. A hlavne nájsť si nových kamarátov, s ktorými si píšu dodnes.

V rámci Erasmus days 2023 naše štvrtáčky predstavili program eTwinning, na ktorom pracujú nielen žiaci 2. stupňa, ale aj deti v ŠKD. eTwinning je najväčšia komunita škôl v Európe, ktorá umožňuje žiakom spájať sa na diaľku, vytvárať partnerstvá, pracovať na projektoch, zdieľať materiály a nápady. A žiaci ŠKD vďaka tomuto programu našli kamarátov v rôznych krajinách Európy. Vymieňali si vianočné pohľadnice, ktoré namaľovali, záložky do knihy, písali rozprávky. Aj keď sa osobne nestretli, získali potrebné skúsenosti, aby sa v budúcnosti mohli zapojiť do projektov Erasmus+ .

V minisúťaži o vecné ceny, v ktorej mali návštevníci vyznačiť všetky európske štáty, ktoré naši žiaci navštívili, sa usmialo šťastie na :
              Mária Kulfasová
              Lenka Malatincová 4.A
              Marko Melech 3.A
              Tobias Kacian 4.A

• Bedmintonový turnaj Grand Prix skupiny C

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Bedmintonový turnaj Grand Prix skupiny C.

V športovej hale sa 25.10. 2023 uskutočnil bedmintonový turnaj Grand Prix skupiny C.

Kategória chlapcov do trinásť rokov :
              1.miesto Martin Sanitrár
              2.miesto Ján Sanitrár
              3.miesto Albert Nikolas Piater, Jakub Zemko

Kategória do sedemnásť rokov :
              1.miesto Patrik Lupták
              2.miesto Radoslav Šupa
              3.miesto Ján Spevák
              Víťazom gratulujeme.

Medaily hráčom odovzdal Simeon Suchý, majster Slovenska v kategórii juniorov, bývalý žiak našej školy.

• Rádio Regina - stred: Čo nové v Základnej škole Andreja Sládkoviča v Sliači

• 24.10.2023 sa u nás v škole zastavila pani redaktorka Grajciarová z rozhlasového štúdia v Banskej Bystrici. Dozvedela sa o našich úspechoch, a tak jej žiaci a zamestnanci školy porozprávali o nedávnych aktivitách
              v škole.
              Pani zástupkyňa Pintérová, vedúca školskej jedálne p. Piecková spolu so žiakmi jej porozprávali, čo je to program Skutočne zdravá škola, do ktorého sme sa zapojili.
              Sliačske holúbky s pani učiteľkou Lisičanovou sa mohli pochváliť úspechom v súťaži o titul Angažovaná škola.
              Pán učiteľ Očenáš sa s ňou rozprával o tom, ako sa mu darí a čo má nové v súvislosti s ocenením Učiteľ roka. Spoločne v triede 2.B, kde mal práve hodinu, sa pani redaktorka popýtala detí, či vedia, čo je to podcast, ako sa im páči v škole, čo sa radi učia. Maroško Piliar sa s ňou porozprával aj o svojich športových záľubách a prezradil jej, že nemal trému pri rozhovore, pretože vždy chcel byť v rádiu alebo v telke. Na záver v krátkom rozhovore predstavila pani riaditeľka plány a ciele v medzinárodných mobilitách, ktoré žiakov a učiteľov tento školský rok čakajú. O termíne vysielania vás budeme informovať